O mnie

Nazywam się Wioletta Chodkowska, jestem neurologopedą, mioterapeutą oraz pedagogiem. Pomagam pacjentom z opóźnionym rozwojem mowy, wadami wymowy oraz z zaburzeniami komunikacyjnymi związanymi z uszkodzeniami neurologicznymi, strun głosowych czy słuchu, rozszczepami, niepełnosprawnością intelektualną. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego (PTL).

Specjalizuję się w diagnozie i terapii funkcji kompleksu ustno-twarzowego (np. u pacjentów ze zgryzem otwartym, z obniżonym napięciem mięśniowym itp.). Swoje działania wspomagam terapią manualną, miofunkcjonalną, elektrostymulacją oraz kinesiotapingiem logopedycznym. Wspieram tym samym proces leczenia ortodontycznego.

Jako osoba pogodna i empatyczna potrafię stworzyć ciepłą, przyjacielską atmosferę, która jest niezwykle ważna w terapii logopedycznej, a przyjazny i dobrze wyposażony gabinet uprzyjemnia terapię dla małego i dużego pacjenta.

Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w:

  • SP ZOZ Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im. J. Śniadeckiego w Białymstoku (logopeda na Oddziale Neurologicznym i Oddziale Rehabilitacyjnym)
  • NZOZ Centrum Medycznym VitaMed w Białymstoku
  • Polskim Stowarzyszeniu Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym w Giżycku

Obecnie:

  • pracuję w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym im. J. Brzechwy w Giżycku
  • prowadzę prywatny gabinet logopedyczny
  • prowadzę wykłady i szkolenia z różnych dziedzin logopedii

Ukończyłam:

  • Podyplomowe Studia Neurologopedyczne (Uniwersytet Gdański)
  • Podyplomowe Studia Logopedyczne (Uniwersytet w Białymstoku)
  • Pedagogika - studia magisterskie (Uniwersytet w Białymstoku)

Stale podnoszę swoje kwalifikacje poprzez uczestnictwo w specjalistycznych szkoleniach i kursach, m.in.:


Szkolenia dotyczące terapii dysfunkcji ustno- twarzowych:

  • „Terapia miofunkcjonalna wg Anity M. Kittel poziom I” (mapa terapeutów: http://miofunkcjonalna.pl/index.php/terapia/terapeuci/warminsko-mazurskie/)
  • „Terapia miofunkcjonalna wg Anity M. Kittel poziom II”
  • „Współpraca ortodonty i logopedy w terapii osób z zaburzeniami czynnościowymi układu stomatognatycznego - diagnoza, planowanie i prowadzenie terapii” (etap I i II):
    etap I: „Diagnozowanie i usprawnianie prymarnych funkcji języka. Przygotowanie aparatu czynnościowego do planowej terapii ortodontyczno-logopedycznej”.
    etap II: „Rola logopedy w zespolonej terapii ortodontyczno-logopedyczno-fizjoterapeutycznej. Diagnoza logopedyczno-ortodontyczna, planowanie i prowadzenie terapii czynnościowej mięśni oralnych.”
  • „Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych” dr A. Regner
  • „Pacjent z wadą zgryzu – wprowadzenie do terapii logopedycznej”
  • „Ortodoncja dla logopedów. Diagnoza i terapia funkcji kompleksu ustno-twarzowego w ujęciu ortodontyczno-neurologopedycznym”
  • „Dotylne wady zgryzu”
  • „Zgryz otwarty – charakterystyka, przyczyny, postępowanie logopedyczne”
  • „Wykorzystanie trainerów ortodontycznych w terapii logopedycznej”
  • „Staw skroniowo-żuchwowy okiem logopedy”
  • „Diagnostyka różnicowa zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych”
  • „Plastrowanie statyczne i dynamiczne w logopedii – kinesiotaping medyczny”
  • „Kinesiotaping Estetyczny”
  • „Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii – podejście praktyczne”
  • „Elektrostymulacja w logopedii moduł II – rozwijający”
  • Cykl szkoleń dotyczących diagnozy wędzidełek (w tym: „Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w aspekcie logopedycznym”, „Wędzidełka. Frenulektomia, frenulotomia, frenoplastyka”,  „Ankyloglosja – praktycznie”)


Szkolenia dotyczące diagnozy i terapii niemowląt:

  • „Badanie logopedyczne noworodków i niemowląt” 
  • „Dysfagia w neonatologii i pediatrii”
  • „Wybrane aspekty terapii karmienia”
  • „Trening karmienia. Praktyczny warsztat terapeuty karmienia”
  • „Plan oswajania w terapii karmienia”
  • „Smoczek z punktu widzenia logopedy (i mamy). Jak dobrać? Kiedy odstawić? O czym pamiętać?”

Cykl szkoleń Metody Krakowskiej® prof. J. Cieszyńskiej:

  • „Terapia Neurobiologiczna”
  • „Symultaniczno- Sekwencyjna Nauka Czytania”®
  • „Praca z dzieckiem autystycznym - początek drogi. Warsztat praktyczny”
  • „Stymulacja funkcji poznawczych dzieci z zespołem Downa”
  • „Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)”
  • „Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych - usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu”
  • „Metoda Krakowska w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych - warsztat praktyczny”
  • „Manualne Torowanie Głosek”®

oraz:

  • „Kompleksowa rehabilitacja pacjentów po laryngektomii częściowej lub całkowitej z wykorzystaniem najnowszych aparatów i środków technicznych” (IAL- International Association of Laryngectomees)
  • „MAKATON Program Rozwoju Komunikacji - znaki manualne i symbole”
  • „Szkolenie z zakresu obsługi i konfiguracji programu Tobii Communicator 5 oraz integracji z innymi systemami terapeutyczno-edukacyjnymi” - program wykorzystywany w AAC
  • „Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących”
  • „AAC – Komunikacja alternatywna i wspomagająca w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie”
  • Terapia Pedagogiczna- kurs kwalifikacyjny
  • „Trening Umiejętności Społecznych” (TUS)
  • „Motywacyjne DNA”
  • „Zaburzenia lękowe i depresyjne u dzieci i młodzieży”
  • „Wybrane techniki behawioralne w profilaktyce trudnych zachowań dzieci i młodzieży”
  • „Kontakt behawioralny w sytuacji trudnych zachowań uczniów. Procedury interwencyjno- profilaktyczne”
  • „Stosowanie zasad terapii behawioralnej w klasie”
  • „Terapia behawioralna osób z autyzmem”- I, II, III stopień.

Moja praca to moja pasja. Zapraszam, przyjdź - pomogę Logopeda Giżycko