O mnie
Nazywam się Wioletta Chodkowska, jestem neurologopedą, mioterapeutą oraz pedagogiem. Pomagam pacjentom z opóźnionym rozwojem mowy, wadami wymowy oraz z zaburzeniami komunikacyjnymi związanymi z uszkodzeniami neurologicznymi, strun głosowych czy słuchu, rozszczepami, niepełnosprawnością intelektualną. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego (PTL).
Specjalizuję się w diagnozie i terapii funkcji kompleksu ustno-twarzowego (np. u pacjentów ze zgryzem otwartym, z obniżonym napięciem mięśniowym itp.). Swoje działania wspomagam terapią manualną, miofunkcjonalną, elektrostymulacją oraz kinesiotapingiem logopedycznym. Wspieram tym samym proces leczenia ortodontycznego.
Jako osoba pogodna i empatyczna potrafię stworzyć ciepłą, przyjacielską atmosferę, która jest niezwykle ważna w terapii logopedycznej, a przyjazny i dobrze wyposażony gabinet uprzyjemnia terapię dla małego i dużego pacjenta.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w:
- SP ZOZ Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im. J. Śniadeckiego w Białymstoku (logopeda na Oddziale Neurologicznym i Oddziale Rehabilitacyjnym)
- NZOZ Centrum Medycznym VitaMed w Białymstoku
- Polskim Stowarzyszeniu Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym w Giżycku
Obecnie:
- pracuję w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym im. J. Brzechwy w Giżycku
- prowadzę prywatny gabinet logopedyczny
- prowadzę wykłady i szkolenia z różnych dziedzin logopedii
Ukończyłam:
- Podyplomowe Studia Neurologopedyczne (Uniwersytet Gdański)
- Podyplomowe Studia Logopedyczne (Uniwersytet w Białymstoku)
- Pedagogika - studia magisterskie (Uniwersytet w Białymstoku)
Stale podnoszę swoje kwalifikacje poprzez uczestnictwo w specjalistycznych szkoleniach i kursach, m.in.:
Szkolenia dotyczące terapii dysfunkcji ustno- twarzowych:
- „Terapia miofunkcjonalna wg Anity M. Kittel poziom I” (mapa terapeutów: http://miofunkcjonalna.pl/index.php/terapia/terapeuci/warminsko-mazurskie/)
- „Terapia miofunkcjonalna wg Anity M. Kittel poziom II”
- „Współpraca ortodonty i logopedy w terapii osób z zaburzeniami czynnościowymi układu stomatognatycznego - diagnoza, planowanie i prowadzenie terapii” (etap I i II):
etap I: „Diagnozowanie i usprawnianie prymarnych funkcji języka. Przygotowanie aparatu czynnościowego do planowej terapii ortodontyczno-logopedycznej”.
etap II: „Rola logopedy w zespolonej terapii ortodontyczno-logopedyczno-fizjoterapeutycznej. Diagnoza logopedyczno-ortodontyczna, planowanie i prowadzenie terapii czynnościowej mięśni oralnych.”
- „Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych” dr A. Regner
- „Pacjent z wadą zgryzu – wprowadzenie do terapii logopedycznej”
- „Ortodoncja dla logopedów. Diagnoza i terapia funkcji kompleksu ustno-twarzowego w ujęciu ortodontyczno-neurologopedycznym”
- „Dotylne wady zgryzu”
- „Zgryz otwarty – charakterystyka, przyczyny, postępowanie logopedyczne”
- „Wykorzystanie trainerów ortodontycznych w terapii logopedycznej”
- „Staw skroniowo-żuchwowy okiem logopedy”
- „Diagnostyka różnicowa zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych”
- „Plastrowanie statyczne i dynamiczne w logopedii – kinesiotaping medyczny”
- „Kinesiotaping Estetyczny”
- „Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii – podejście praktyczne”
- „Elektrostymulacja w logopedii moduł II – rozwijający”
- Cykl szkoleń dotyczących diagnozy wędzidełek (w tym: „Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w aspekcie logopedycznym”, „Wędzidełka. Frenulektomia, frenulotomia, frenoplastyka”, „Ankyloglosja – praktycznie”)
Szkolenia dotyczące diagnozy i terapii niemowląt:
- „Badanie logopedyczne noworodków i niemowląt”
- „Dysfagia w neonatologii i pediatrii”
- „Wybrane aspekty terapii karmienia”
- „Trening karmienia. Praktyczny warsztat terapeuty karmienia”
- „Plan oswajania w terapii karmienia”
- „Smoczek z punktu widzenia logopedy (i mamy). Jak dobrać? Kiedy odstawić? O czym pamiętać?”
Cykl szkoleń Metody Krakowskiej® prof. J. Cieszyńskiej:
- „Terapia Neurobiologiczna”
- „Symultaniczno- Sekwencyjna Nauka Czytania”®
- „Praca z dzieckiem autystycznym - początek drogi. Warsztat praktyczny”
- „Stymulacja funkcji poznawczych dzieci z zespołem Downa”
- „Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)”
- „Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych - usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu”
- „Metoda Krakowska w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych - warsztat praktyczny”
- „Manualne Torowanie Głosek”®
oraz:
- „Kompleksowa rehabilitacja pacjentów po laryngektomii częściowej lub całkowitej
z wykorzystaniem najnowszych aparatów i środków technicznych” (IAL- International Association of Laryngectomees)
- „MAKATON Program Rozwoju Komunikacji - znaki manualne i symbole”
- „Szkolenie z zakresu obsługi i konfiguracji programu Tobii Communicator 5 oraz integracji z innymi systemami terapeutyczno-edukacyjnymi” - program wykorzystywany w AAC
- „Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących”
- „AAC – Komunikacja alternatywna i wspomagająca w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie”
- Terapia Pedagogiczna- kurs kwalifikacyjny
- „Trening Umiejętności Społecznych” (TUS)
- „Motywacyjne DNA”
- „Zaburzenia lękowe i depresyjne u dzieci i młodzieży”
- „Wybrane techniki behawioralne w profilaktyce trudnych zachowań dzieci i młodzieży”
- „Kontakt behawioralny w sytuacji trudnych zachowań uczniów. Procedury interwencyjno- profilaktyczne”
- „Stosowanie zasad terapii behawioralnej w klasie”
- „Terapia behawioralna osób z autyzmem”- I, II, III stopień.
Moja praca to moja pasja. Zapraszam, przyjdź - pomogę